Felhasználási feltételek

Üdvözöljük webshopunkban! Köszönjük hogy megtisztelt bennünket bizalmával!

Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, termékeinkkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merülne fel, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségen! Amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, kérjük legyen bátor, és keressen bennünket! Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. 

Jelen ÁSzF hatálya a Szolgáltató webshopjában a www.makra-kincsek.hu és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

Ez az ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról:

https://www.makra-kincsek.hu 

1 . Szolgáltató adatai:

  • A szolgáltató neve: Cseke Tímea e.v.
  • A szolgáltató székhelye: 4033 Debrecen, Sámsoni út 137. / B. 4 / 17.
  • Telefonszáma: plusz 36205060011
  • E-mail címe: makrakincsek@gmail.com 
  • Nyilvántartási száma: 59279486
  • Adószáma: 90129807-1-29
  • Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata
  • A szerződésnyelve: magyar

2. Alapvető rendelkezések:

2.1 A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker.tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26) korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a feleknek külön kikötés nélkül is irányadóak.

2.2 A jelen Szabályzat 2024. június 22. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 14 nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályzás automatikusan érvényes.

2.3. A Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa-akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldalak tartalmának megtekintésére, annak használatára.

2.4. A Szolgáltató minden jogot fenntart magának a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, fotók valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő publikációk, fotók, tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások kör

3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozó megjelenített árak forintban értendők. A termékek ára nem tartalmazza az házhozszállítás vagy utánvétel díját. Csomagolás és kezelési költség nem kerül felszámításra.

3.2. A Szolgáltató a webshopban részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, árát és a termékről készült fotót. A megjelenített képeknél törekszünk, hogy a képek a valósághoz hűek legyenek, megfelelően bemutassák a termékeket. Amennyiben a képek illusztrációként szerepelnek, úgy azt minden alkalommal feltüntetjük. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti esetleges különbözőség miatt.

3.3. Akciós ár bevezetése esetén a Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja a felhasználókat az akciókról.

4. A rendelés menete

4.1. A vásárlást a Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti.

4.2. A Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket kiválasztja, majd beállítja a szükséges darabszámot.

4.3. A Felhasználó a "Kosárba" gomb megnyomásával a kosárba helyezi a kiválasztott terméket. A Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a "kosár" ikonra kattintva.

4.4. Amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne a kosárba helyezni, kiválasztja a "Vásárlás folytatása" gombot. Ha esetleg törölni szeretne egy terméket a "kuka" ikonra kattintva ezt megteheti. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék(ek) jellemzőit és darabszámát, majd a "Megrendelés" gombra kattintva elindítja a vásárlást.

4.5. A Felhasználó megadja a szállítási és számlázási adatait majd kiválasztja a szállítási és fizetési módot, melynek típusai a következők:

4.5.1. Szállítási mód és költség:

  • A szállítás a Magyar Postával történik.
  • Költségei a Magyar Posta csomagszállításának aktuális költségeivel egyezik meg.

4.5.2. Fizetési mód:

  • Utánvételes fizetés

4.6. Amennyiben weboldalunkon hiányosság lép fel a termékekkel kapcsolatban, azok áránál, leírásában, a korrekcióra minden jogot fenntartunk. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után közvetlenül tájékoztatjuk a vevőket az új adatokról. A vevő ezt követően megerősítheti a megrendelést, illetve lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és az elállási jog ról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza. A Felhasználó köteles a csomagot kézbesítés kor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson észlelt sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot átvenni nem köteles. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el! A csomagok a Magyar Posta Logisztika Zrt. csomagküldő szolgáltatásával kerülnek kézbesítésre.

4.8. Az adatok megadását követően a Felhasználó a rendelés elküldése gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte utoljára ellenőre Siri zheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban. E-mailban jelezheti felénk egyébként kívánságát.

4.9. Adatbeviteli hibák korrigálására: a Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt vissza tud lépni az előző oldalra, ahol javítani tudja az adatait.

4.10. A szerződés a felek között akkor lép életbe, ha a Felhasználó e-mailben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap, amely tartalmazza a megrendelt termék nevét, mennyiségét, a megrendelés végösszegét. Amennyiben visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 24 h-n belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség, szerződéses kötelezettség alól mentesül.

A megrendelés és annak visszaigazolása csak akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató a visszaigazolási felelősségét kizárja, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó a vásárlás során hibás e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

5.1. A megrendelés leadása nincs időhöz kötve, ám annak visszaigazolása maximum 24 h-n belül megtörténik. Feldolgozása lehetőség szerint még aznap, de legkésőbb a következő munkanapon 8-17.00 között megkezdődik. Ügyfélszolgálatunk a megrendelést elektronikus úton, a Felhasználó által megadott e-mail címre igazolja vissza.

5.2. Általános szállítási határidő, a visszaigazolástól számított: egy-hét munkanapon belül.

Fontos számunkra, hogy a Felhasználó a lehető leghamarabb megkapja a megvásárolt terméket, ezért igyekszünk a visszaigazolástól a számított 1-2 napon belül feladni csomagját. Előfordulhat, hogy a megrendelt termék nincs készleten, ekkor írásban jelezzük az elkészülés idejét és a csomag várható érkezését. A zsúfolt szezon időszakában vagy technikai probléma esetén nálunk és szállító Partnerünknél is előfordulhat minimális késés, amelyért előre is megértését kérjük. A teljesítési határidő esetleges késedelméről minden esetben értesítjük a Felhasználót. Ennek előfordulása esetén a felek a teljesítési időpontban közös megegyezéssel, írásban állapodnak meg.

5.3. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelességét egyéb okból kifolyólag nem teljesíti, a Felhasználót köteles haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

5.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a leírások, szállítók vagy rajta kívül álló okok és harmadik fél miatt történő előzetes bejelentés nélküli változások miatt. Ezért fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben, melyről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni köteles. Ez esetbe a felhasználó által fizetett összeget legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni. Részben történő teljesítésre kizárólag a felhasználóval történt írásbeli egyeztetést követően kerülhet sor.

6. Indoklás nélküli elállás vagy felmondás joga

6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.(II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 30 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől és visszaküldheti a megrendelt terméket. A Felhasználó elállási szándékát bármilyen írásos, egyértelmű nyilatkozattal megteheti.

6.2. Az elállási jog attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó, vagy az általa meghatalmazott harmadik személy átveszi a terméket. Amennyiben az átvétel pontos időpontja nem állapítható meg, az elállás joga a megrendeléstől számított 60 napra hosszabbodik meg.

6.3. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót csak a termék visszajuttatásának költsége terheli. A felhasználónak ügyelnie kell a termék rendeltetés szerű használatára. Amennyiben a nem rendeltetésszerű használatból adódóan a termék megsérült, értékcsökkent év vált a szolgáltató nem köteles a termék is ki szállítási költségei teljes összeget megtéríteni. A Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének és tulajdonságainak nem megfelelő kezelése miatt következett be.

6.4. A termék visszaküldésének költségét Felhasználó viseli, a szolgáltató nem vállalja e költség térítését.

6.5. A Felhasználó, az írásban kinyilvánított elállása után, legkésőbb 30 napon belül köteles az árut visszaküldeni. A megrendelt terméket postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttatja vissza szolgáltató részére.

6.6. A Szolgáltató a termék vissza érkezését követően maximum hét napon belül visszatérítik a teljes kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve az eredeti szállítási díjat is. A visszatérítés során alkalmazott fizetési mód ról a felek írásban megegyeznek. A fizetési mód megegyezése kor figyelembe kell venni hogy a Felhasználó semmilyen többlet költség ne terhelje.

6.7. Visszaélés gyanúja esetén a visszatérítést a Szolgáltató visszatarthatja addig, amíg vissza nem kapja az árut, vagy a visszaküldésről bizonyítékot nem kapott. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.8. Nem illeti meg az elállási jog a Felhasználót abban az esetben, amikor a terméket a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezetten a kérésére állítottak elő, vagy olyan termék előállítása esetén amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

7. Garanciális feltételek, jótállás

7.1.  Termékeinkre 6 hónap garanciát vállalunk. 

7.2.A Felhasználó a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet abban az esetben, ha a webshopot üzemeltető cég hibásan teljesíti a megrendelést.

7.3. A Felhasználó az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: javítás vagy kicserélés, kivéve ha ez az igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára aránytalan többletköltségekkel járna. Ebben az esetben a termék árának visszatérítését választhatja a Felhasználó.

7.4. A Felhasználó a felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb 60 napon belül köteles jelezni a hibát. A kellékszavatossági jog elévülési ideje 2 év. A szerződés létrejöttétől számított 2 év letelte után a kellékszavatossági jog nem érvényesíthető.

7.5. A Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.6. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül hibaközlési kötelezettsége van a Felhasználónak, azon túl igazolnia kell, hogy a terméket a vállalkozástól vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónap letelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.7.  Ingó dolog esetén a Felhasználó kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatosság

7.8. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

7.9. A termék akkor tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.10. A Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék a gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszíti.

7.11. Termékszavatossági igényét a Felhasználó kizárólag az ingó dolog gyártójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját ez esetben a Felhasználónak bizonyítania kell.

7.12. A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudj, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

- a hiba a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető,

- a termék jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető!

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

7.13. Hibás teljesítés esetén a 151 / 2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

7.14. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása.

7.15. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági is jótállási igényt, illetve termék szavatosság és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezeteit jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.16. Ha Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódás ból származó, továbbá olyan károkat amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, egyéb a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

8. A szavatossági igény esetén történő eljárás

8.1. A Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseit tőle fogyasztó hátrányára nem térhet el.

8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy utalás igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon az fogyasztó rendelkezésre kell bocsátani

8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényeinek teljesíthetőségéről annak bejelentés bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról az igény elutasítás esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fogadást lehetőségéről is öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételéttől számított három évig köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra hogy a kijavítást vagy kicserélés legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

9. Vegyes rendelkezések

9.1.A Szolgáltató kötelezettségek teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartás eljött teljes felelősséget tartozik, úgy, mintha jött velem és magatartás saját maga követte volna el.

9.2. Ha a jelez Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalannak vagy érvényesíthetetlennek válik az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármely jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamelyik lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.4. A Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

10. Panaszkezelés rendje

10.1. Webshopunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesíteni. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen problémája van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. Célunk minden panaszt a lehető leggyorsabban és legbékésebben rendezni.

10.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolják. Amennyiben a vásárló a panasz kezelésével nem értetek, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak el másolati példányát eljuttatja a vásárlónak. Ha panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

10.3. Az írásbeli panaszt a webáruházunk hét napon belül írásban megválaszolja a panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát három évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József Krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, Pf: 20.

Központi telefonszám: + 36 1 459 4800

E-mail: nfh@nfh.hu